Mia Strajin i Anja Kostić Zobenica: „Snovi kreiraju budućnost“

Dok sam se pripremala za ovaj intervju po glavi su mi se motala brojna pitanja, međutim, kada sam upoznala sestre Miu Strajin i Anju Kostić Zobenicu iz Novog Sada, koje su za kratko vreme uspele da  naprave svoj brend luksuznih posteljine, a kasnije i nameštaja  za bebe, decu i odrasle pod nazivom Puerra, pustila sam da pitanja idu spontano, svojim tokom, te da njihova priča bude ispričana sama od sebe… Kako je krenula vaša bajka sa posteljinama?

Na prvu loptu bismo rekle spontano i pomalo haotično. Živele smo druge živote i druge profesije, dok nismo postale mame. A onda se Mii, sa rođenjem prvog deteta otključala neka tajna odaja kreativnosti, ali i upornosti. Što je meni pomalo smešno, jer sam ja ta koja se bavila grafičkim dizajnom, a i više eksperimentisala sa odećom, bojama, stilovima. Mia je bila onaj poslovni tip žene – crna boja, košulje, sakoi. Ali na našu sreću izgleda da je svu šarenolikost i kreativnost čuvala baš za Puerru.

Sa rođenjem deteta u njoj se rodila i neka ooozbiljna iskra maštovitosti. I sve nas je iznenadila kada nam je pokazala prvi model posteljine, Elegant. U tom momentu, ja sam vеć bila u poodmakloj trudnoći, i priznajem da nisam imala baš strpljenja za sve njene želje i ideje koje je imala. Stvarno nisam bila svesna i nisam prepoznala da je to ona iskra koja kad zatinja, ne gasi se. Kada više ne pitaš ni koliko košta, da li se isplati, koliko ti vremena oduzima… Samo radiš sve da bi tom snu dao krila da poleti.

Puerra bi se mogla opisati kao jedna bajka o dve rođene sestre koje sa četvoro dece uzrasta 0-3 godine, pokreću svoj biznis, o kojem do tad ništa ne znaju. Pokušavaju da naprave premium brend koji ne postoji ni kod nas ni u okolnim zemljama i … uspevaju.

Zvuči kao bajka, ali realnost svakako da nije takva. Organizacija nije bila ni malo laka, od samog stvaranja proizvoda do predstavljanja istog. Zato smo nas dve, iako potpuno različite, našle savršeno svoje uloge u njoj. Mia je začetnik svega, ona kreira sve naše nove proizvode, unapređuje stare, komunicira sa mušterijama i ona je glavna za proizvodnju. Ja sam ona kojoj je samo važno da ima internet i utičnicu u blizini i moj posao može biti bilo gde. Kreiranje vizuelnog identiteta brenda, društvene mreže, sajt, excel tabele. Imamo internu šalu da je meni zabranjen prilaz krojačkom stolu, jer sve što sam ja merila za svoje lične potrebe ili Puerru, uglavnom je bilo pogrešnih dimenzija, a Mii je zabranjeno korišćenje Instagrama sem komunikacije sa mušterijama, jer je njoj sve slično i sve fotografije dobre.

A ime?
Više se ni ne sećamo koje su sve ideje padale na pamet, ali onda je na red došla reč Puerri – što na latinskom znači dete. Shvatile smo da u Italiji već postoji dečija oprema za bebe Puerri, pa smo izmislile našu reč -Puerra.

Ko je zaslužen za uspeh Brenda?
Nemamo iskreniji, a onda ni kreativniji odgovor od toga da su trud, požrtvovanost, vera u Puerru i naša sestrinska ljubav zaduženi za uspeh, uz naravno, prstohvat neophodne lude sreće koja prati dovoljno hrabre i lude.

Da li imate pomoćnike(tim)?

Puerra ima svoju radionicu i dve zaposlene žene koje šiju naše proizvode. Sve ostalo, radimo nas dve. Još uvek postižemo da to radimo same, uz naravno neophodne eksterne saradnike za različite oblasti, ali verujemo da će nam vrlo uskoro biti potrebno i proširenje tima.

Od čega su izrađene posteljine?

Bračne, single i svi modeli posteljina za krevetac sem “Bright” modela su izrađeni od najkvalitetnije vrste pamuka koji se stručno zove mercerizirani pamuk. Nazivi koji su rasprostranjeni za njega su “saten pamuk”, “svila pamuk” ili “biserni pamuk”, a razlog je njegova posebna vrsta sjaja koja se dobija procesom mercerarizacije vlakana. Takav pamuk je nežniji na dodir, ima lepši i elegantniji odsjaj, a pre svega su njegove niti višestruko otpornije na habanje i kvalitetnije, pa je zbog toga i mnogostruko dugotrajniji.

Sastavni deo većine naših proizvoda je i čipka koja proizvodima daje posebnu notu elegancije, a nama je takođe izuzetno važno da ona ne utiče na održavanje proizvoda, pa je tako i ona vrhunskog kvaliteta da se nesmetano može prati i peglati na visokim temperaturama.

U zavisnosti od vrste proizvoda koristimo i ostale materijale i svima je zajedničko da su to materijali iz uvoza, najvišeg kvaliteta.

Koliko je vremena potrebno da bi se došlo do finalnog proizvoda?

Sve zavisi kako kog. Nema pravila, za neke prozvode smo na prvu loptu imate taj „To je to!“ efekat. Na nekim proizvodima smo kroz vreme uvidele da su potrebne neke izmene. Neke proizvode smo počinjale, ostavljale, vraćale im se… A neki proizvodi su došli potpuno spontano.

Takva priča prati i naše platno za krštenje. Jedna naša stara mušterija nas je zamolila da joj napravimo platno, da joj je jako hitno, ima krštenje. Mi smo iz najbolje namere prema njoj, da joj izađemo u susret napravile to prvo platno, dizajn veza sa imenom i datumom krštenja prema njenoj želji, a kada je bilo gotovo usput smo okačile sliku na društvene mreže u vidu story-a. Odjednom smo, potpuno neočekivano sa naše strane, u roku od par sati imale naručeno više od 5 platna za krštenje i bezbroj upita za isto. Bilo nam je jasno da zaista postoji potražnja za njim kao proizvodom i ono je sada deo naše ponude.

Mi volimo da kažemo da su mnogim našim proizvodima kumovale upravo naše drage mušterije, što čini nam se, indireknto i opisuje naš brend. Mi smo uvek voljne da izađemo u susret njihovim željama i potrebama, a neretko upravo na taj način i one nama kumuju nekom detalju, dizajnu i ideji. U ovom slučaju je bilo reč o kompletnom proizvodu.

Čime se vodite kada birate materijale?

Kvalitet je, naravno na prvom mestu. Važno nam je da je naš pamuk isključivo najboljeg kvaliteta, da imamo garanciju da će proizvodi dugo trajati i neće promeniti izgled vremenom. Pored toga nam je važno i da nisu lako dostupni, jer smo u ove 3 godine već i navikle da neko jednostavno iskopira našu ideju i dizajn, sa najjeftinijim materijalima i misli da je to dovoljno. U početku nas je to povređivalo, ali kako Puerra raste, rastemo i nas dve, i to više ne utiče na nas. Naš dizajn je postao prepoznatljiv, materijale uvozimo iz inostranstva kao najkvalitetnije i ono što svakako pravi razliku je briga o detaljima, kao i naš iskren odnos sa mušterijama, koji nas posebno raduje i čini ponosnima.

Da li je teško uklopiti porodicu i posao?

Izazovno jeste, ali nikako nije teško. Obe imamo i dodatne obaveze sa strane i Puerra nam je do prošle godine bila propratna aktivnost, dok smo imale porodiljsko bolovanje. Od prošle godine, od kada imamo odgovornost prema firmi i našim zaposlenima, Puerra nam je prioritet, a ostale obaveze uspešno uklapamo. Svakako nam obema više odgovara tempo kada same možemo da kreiramo svoje vreme za rad. Imamo tu privilegiju da decu ujutru možemo na miru da odvedemo u vrtić a popodne dođemo u pristojno vreme po njih. Kada je potrebno, ako se razbole ili ne idu u vrtić kao što je ove godine baš bilo izazovno zbog korone možemo da ostanemo kući, ili ih vodimo sa nama u firmu, što oni jako vole. Sa druge strane, onda vreme za rad često krademo uveče kada oni zaspu, nekada vikendom, a neretko i na godišnjem odmoru. Ali, to zaista nije neki napor nego inspiracija. Valjda je to tako kod svih koji vole svoj posao.

Kako izgleda jedan vaš dan? 

Svaki dan je drugačiji. I to je ustvari ono što najviše i volimo, nikad nije dosadno! S obzirom da imamo različite obaveze u firmi i naši dani se međusobno razlikuju, a onda se i svakodnevno menjaju u skladu sa obavezama.

Ne znamo kako to izgleda sa strane, ali lično, to vidim ovako: jedan dan sam kurir koji prevoze kutije od dobavljača, ili onaj lepši deo, nosim pakete mušterijama u našoj okolini, drugi dan sam knjigovođa koji se bori sa excel tabelama. Sledeći dan bi mi svi pozavideli jer sedim u obližnjem lokau i radim uz omiljenu kafu. A onda opet, sledeći dan bi mi se svi smejali jer sama pokušavam da radim neke stvari uobičajne za “jači pol” koa što su majstorski radovi i slično. Naš ponos je što smo 100% ženska firma, ali to nekada zaista ima i neke komplikacije tehničke prirode.

Kod Mie je vrlo slična situacija, ona ima tu čast da dočekuje kamione sa materijalima, koji neretko kasne i dolaze (za nas) sitno u noć, i takođe ima ulogu kurira kada treba isporučiti pakete u našoj okolini. Neretko po par dana ne izlazi iz krojačnice gde sa zaposlednima kreira nove proizvode, a onda je opet nema par dana, kada telefonski koordiniše proizvodnju dok obavlja svoje ostale obaveze.

Šta je ono što vas uvek usreći? 

Povratne informacije naših dragih mušterija i njihove slike pogotovo, jer taj naš proizvod, koliko god lep i kvalitetan bio, pravi sjaj i smisao dobija tek kada se u njega ušuška jedno malo biće.

Suštinski, naša sreća u Puerri se ogleda u tome da sve naše mame i ostale mušterije osećaju da Puerra ima dušu, da nije samo proizvod. Spoznaja da kada nešto radiš iskreno i svim srcem to ljudi stvarno i vide i znaju da cene je ono što nam daje vetar u leđa.

Da li je vaš asortiman vezan isključivo za decu?

Do nedavno je bio, ali ove godine nam je cilj da budemo prepoznati i po posteljinama za single i bračne krevete, čiju smo kolekciju predstavile krajem prošle godine. U pitanju su takođe najkvalitetniji materijali, mercerizirani pamuk, i jedinstveni modeli posteljina, a svakako najveća privilegija je što mušterije imaju mogućnost izbora svih dimenzija. Lično nam je uvek smetalo što kada kupimo posteljinu ne odgovaraju ili dimenzije jorgana ili jastuka… I uvek nešto treba dokupljivati.

Naša zamisao je da kada mušteriji stigne posteljina ona bude 100% prilagođena baš njoj, po njenim merama, u jednoj od 10 boja koja se bira iz naše palete i po želji personalizovana imenom.

Kolevka Amelie

Pored posteljnog programa, u maju prošle godine kreirale smo i prvi komad nameštaja– luksuznu kolevku za bebe. Kolevka je ručni rad vrhunskih majstora, ponosno napravljena 100% u Srbiji. Kolevka je od pliša, rađena ručno najzahtevnijom Chesterfield tehnikom gde se svako dugme ručno ušiva, a nogare prolaze čak 20 faza poliranja da bi dobile potreban sjaj. Po želji, mogu biti pozlaćene 24-karatnim zlatom. Kada je beba preraste, kada se okrene za 180 stepeni, skinu nogare i stavi poklopac, postaje tabure koji se slaže uz svaki ambijent. Tako da kolevka raste zajedno sa bebom i ostaje u funkciji dugi niz godina.
Prvi primerak kolevke je premijerno otišao kao poklon Svetlane Cece Ražnatović svom unuku Veljku i izazvala je veliku pažnju medija.

Imate li neku poruku za kraj?
Naša poruka za kraj može biti samo rečenica koja je i ispisana na svim našim kutijama a to je “Dreams create future”.
Snovi kreiraju budućnost i to je, koliko god zvučalo kao floksula, ustvari najveća istina. Dati deo sebe u ono što radiš, iskreno i bez zadrške ne može ostati bez povratne reakcije.

Autor: Ivana Knežević

Fotografije: Privatna arhiva

Zabranjeno preuzimanje sadržaja u celosti ili njegovih delova i dalja redistribucija bez dozvole vlasnika autorskih prava i linkovanja na sajt