Početak Gradske vesti Detelinara dobija kružni tok, problem i dalje manjak parking mesta i zelenila

Detelinara dobija kružni tok, problem i dalje manjak parking mesta i zelenila

43
0

Prvi plan se odnosi na deo Detelinare između ulica Rumenačke i Stevana Mokranjaca, a kako se navodi u nacrtu plana, u pitanju je urbanistički uređen deo naselja. Ovaj plan ne donosi značajne novine u odnosu na sadašnje stanje, osim što se predviđa uklanjanje dela divlje sagrađenih garaža u delu ka Detelianrskoj pijaci uz ideju da se taj prostor pretvori u zelenu površinu sa dečijim igralištem i sličnim sadržajima.  

Urbanisti su predložili i da se pojedini parking prostori prilikom rekonstrukcije saobraćajnica dopune sa nekoliko parking mesta, a da se među zgradama na uglu Rumenačke i Braće Popović na postojećoj blokovskoj garaži uredi parkiranje na krovu, a sve kako bi se povećao broj parking mesta u ovom kvartu.

Plan koji se odnosi na ovaj deo Detelinare predviđa i povećanje zelenila i zadržavanje svih postojećih javnih zelenih površina.

Drugi plan koji je na javnom uvidu se odnosi na prostor između ulica Stevana Mokranjca i Veselina Masleše i u ovom planu urbanisti ne donose značajnije novine u odnosu na prethodni plan. Kako navode urbanisti, ovaj deo koji već duže vreme građani zovu Nova Detelinara, pri kraju je svog uređenja i umesto prizemnih kuća sagrađeni su stambeni blokovi. Međutim, za razliku od drugih delova Detelinare gde ima i zelenih površina, parkinga, igrališta i drugih javnih prostora, ovde toga nema zbog toga što je dozvoljena izgradnja stambenih zgrada preko celih parcela.

U nacrtu plana urbanisti su zadržali i da se u delu između ulica Stevana Mokranjca i Ilije Birčanina stambene kuće jednog dana zamene vrtićem, osnovnom školom i srednjom školom, kao i javnom garažom od 400 parking mesta sa ulazom iz Stevana Mokranjca.

Ostatak bloka Nove Detelinare između ulica Ilije Birčanina i Veselina Masleše ostaje namenjen za gradnju višespratnica sa do pet etaža (četvorospratnice sa potkrovljima), dok se preostale stambene prizemne kuće i objekti mogu srušiti. U celom ovom bloku zgrada nije predviđena ni jedna zelena površina kao ni dodatni parking prostor. Zapravo, sada kada je skoro završena većina stambenih zgrada, koje nemaju ni blizu dovoljno parking mesta, urbanisti dodaju obavezu da se grade garaže u podrumu ispod cele parcele bez ograničenja broja podzemnih etaža, pri čemu jedno parking mesto dolazi na 70 kvadrata stambene površine. U ovom delu Detelinare minimalna površina stana je 27 kvadrata.

Kažimo i da je novina u planu da na uglu Janka Vesleinovića i Ilije Birčanina bude izgrađen kružni tok, kao i da se gde nedostaju, sagrade trotoari i biciklističke staze u ulicama Hadži Ruvimovoj, Ilije Birčanina, Stevana Mokranjca i Janka Veselinovića.

Oba plana su na javnom uvidu do 21. aprila, a zainteresovani ih mogu pogledati u lokalnim mesnim zajednicama, prostorijama JP „Urbanizam“ ili preuzeti sa sajta ovog preduzeća, a prigovori se podnose Upravi za urbanizam u Radničkoj 2.

Autor: Žarko Bogosavljević – zarko@021.rs

 

 

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here