Nezadovoljni radnici GSP-a traže smenu rukovodstva, direktor tvrdi da je preduzeće stabilno

 Nezadovoljni radnici, kojih je u velikoj sali uprave preduzeća bilo oko dve stotine, što je oko šestina zaposlenih, naveli su da su nezadovoljni što ostaju bez sve više vozača, što se vozni park ne obnavlja, što nema povećanja zarada i druge probleme.

Izvor 021.rs iz GSP-a je naveo i da su nezadovoljni radnici zatražili da se povedu razgovori sa novosadskom vlašću da se smeni rukovodstvo, obezbedi dovoljan broj vozača za normalno funkcionisanje javnog prevoza, da se povećaju plate, ozbiljno reorganizuje preduzeće, obnovi vozni park i da se konačno u autobuse uvede elektronski sistem naplate.

Prema rečima našeg izvora, radnici su se samoorganizovali i jedino ih je podržao sindikat Nezavisnost, dok ostali sindikati nisu hteli da učestvuju na sastanku.

Predsednik sindikata Nezavisnost u GSP-u Obrad Tepić za 021.rs za sada nije želeo da govori o zahtevima, ali je potvrdio da je bilo skupa u firmi. On je obrazložio da prvo žele zahteve zvanično da proslede kabinetu gradonačelnika, od kojeg će zatražiti prijem i razgovor.

Ceo proglas nezadovoljnih radnika možete pročitati u nastavku:

Direktor: Preduzeće je finansijski sigurno i stabilno
 
Direktor GSP-a Milan Stanivuković, u pisanoj izjavi za 021.rs povodom zahteva dela radnika, tvrdi da je „preduzeće finansijski sigurno i stabilno, da se zarade isplaćuju redovno, a da je prosečna neto plata vozača od 54.825 dinara iznad republičkog proseka, kao i iznad proseka zarada ostalih zaposlenih u preduzeću koji iznosi 51.661 dinar“.
 
On je dodao i da je „vozni park značajno obnovljen i da će to biti nastavljeno i u ovoj godini, kao i da će Grad ove godine izdvojiti i sredstva za uvođenje elektronskog sistema naplate gradskog prevoza“. Stanivuković navodi i da je „na skupu pod nazivom ‘Zbor nezadovoljnih radnika’ od ukupno 1.255 zaposlenih bilo prisutno manje od 10 odsto radnika“. 
 
Povodom problema odlaska vozača iz preduzeća, rekao je da je manjak vozača autobusa i kamiona globalni problem, na koji preduzeće ne može da utiče. Kako kaže, vozači odlaze u inostranstvo zbog boljih uslova, a oni, kao preduzeće, „ulažu napore da u okviru zakonskih mogućnosti stimulišu zaposlene da ostanu“, dok su „mase zarada zakonski ograničene na nivou države još u oktobru 2014. godine“.
 
Stanivuković dodaje da odlazak vozača nadoknađuju kandidatima iz baze kadrova koji prethodno prođu testiranja. 
 
– Preduzeće se, u skladu sa zakonom, svakog meseca obraća Komisiji Vlade Srbije sa molbom za popunu upražnjenih radnih mesta zbog velikog odliva vozača u inostranstvo. Do sada je u više navrata dobijena saglasnost za novo zapošljavanje i od kada sam ja direktor zapošljavani su na neodređeno vreme isključivo vozači, mehaničari, limari i kontrolori. Broj zaposlenih je smanjen, sa 1.313 na 1.255, pri čemu je broj vozača ostao isti i iznosi 610 – kaže direktor gradskog prevoznika.
 
Izvor: Portal 021