Naime, formirana je radna grupa posvećena nalaženju rešenja za problem divljeg saobraćaja na ulicama grada i prigradskih naselja, u kojima ilegalni taksisti najviše i “operišu”. Radnu grupu čini v.d. načelnika gradske uprave za saobraćaj i puteve Đorđe Basarić, v.d. zamenika načelnika Gradske uprave za inspekcijske poslove Siniša Vujnović, predsednik Prekršajnog suda u Novom Sadu Kamenko Kozarski, načelnik saobraćajne policije Milovan Glođović i pokrajinski inspektor za kontrolu drumskog saobraćaja Branislav Đažur. Predsednik radne grupe je član gradskog veća Aleksandar Kravić.
Prema rečima Aleksandra Kravića, Novi Sad dugo godina ima problem divljih taksista, a čijem rešavanju se sada pristupa sistemski. Ovi vozači “na crno” učestvuju u saobraćaju, ne plaćaju poreze i doprinose, nemaju nikakve oznake, a opasnost su i za putnike jer se o njima malo toga zna ili se ništa ne zna.
“Uglavnom je reč o linijskim taksi vozilima koji idu iz i do Beočina, Futoga i Bačke Palanke, dobro su organizovani i umreženi, a odbijaju da uđu u legalni sistem taksi prevoza. Tačno je poznato gde prikupljaju putnike i ostavljaju putnike – to je uglavnom kod Futoške pijace, gde se parkiraju i na kolovoz i ugrožavaju redovni saobraćaj i kretanje pešaka. Osim što uzimaju dobar deo prihoda od legalnih taksista, potencijalno ugrožavaju i bezbednost putnika bez ikakve odgovornosti“, navodi Kravić za 021.
Kako dodaje, nemoguće je potpuno ih eliminisati iz saobraćaja, ali mogu biti isključeni, kontrolisani i, što je najbitnije, kažnjavani, te su u radnoj grupi i svi nadležni organi koji čine “kariku” odgovornosti.
“Nije rešenje da jednostavno budu isključeni iz saobraćaja nakratko. Mi na taj način pokazujemo svoju nemoć, a oni izlaze jači i još bezobrazniji. Zato ovo nije posao koji se uradi za dva dana, već sistemsko rešenje za Novi Sad“, poručuje Kravić.
Inače, od početka sedmice je nekoliko mera preduzeto – pojedini divlji taksisti već su sankcionisani.
Izvor: 021.rs
Foto: Pixabay