Početak Gradske vesti Počela je izgradnja tunela Iriški venac

Počela je izgradnja tunela Iriški venac

55
0
Foto: Grad Novi Sad

Nedavno je počelo bušenje najdužeg tunela u Srbiji u okviru Fruškogorskog koridora, koji će biti dug oko 3,5 kilometra, do sada je izbušeno oko petnaest metara.

Mi smo pre ne­ko­li­ko ne­de­lja ot­po­če­li s bu­še­njem tu­ne­la, de­sne tu­nel­ske ce­vi. I do sa­da smo, s ove stra­ne gde se na­la­zi ula­zni por­tal, i sa dru­ge stra­ne, pre­ma Op­šti­ni Irig, gde se na­la­zi iz­la­zni por­tal, na de­snoj ce­vi is­ko­pa­li ne­kih pet­na­e­stak me­ta­ra“, rekao je direktor „Koridora Srbije“ Aleksandar Antić i dodao da u ovoj pr­voj fa­zi izgradnja mora sporije da teče, zbog tehnologije posla.

Projekat tunela ispod Fruške gore, započeo je izgradnju 1. maja 2021. godine. Tra­sa ove br­ze sa­o­bra­ćaj­ni­ce du­ga je 47,7 ki­lo­me­ta­ra i iz­de­lje­na je na če­ti­ri de­o­ni­ce: pr­va je od pe­tlje s auto-pu­tem E75 do Paragova, dru­ga je od Pa­ra­go­va do po­čet­ka obi­la­zni­ce oko Ru­me, tre­ća od pe­tlje kod Kaća do pe­tlje na auto-pu­tu E75, a če­tvr­ta je sa­ma obi­la­zni­ca oko Ru­me.

Ovim prav­cem pro­đe oko 900 ka­mi­o­na dnev­no i 10.000 vo­zi­la, što ga či­ni jed­nim od najopterećenijih u dr­ža­vi. No­vi ko­ri­dor će za­o­bi­ći Irig sa za­pad­ne stra­ne, a u bli­zi­ni će bi­ti iz­gra­đe­na i na­plat­na sta­ni­ca.

Fru­ško­gor­ski ko­ri­dor će izlaziti na sa­da­šnji auto-put Be­o­grad – Su­bo­ti­ca kod ben­zin­ske sta­ni­ce „Mi­nut“, ali i na budući auto-put No­vi Sad – Zre­nja­nin – Be­o­grad, či­ji po­če­tak grad­nje se oče­ku­je kra­jem godine.
Dr­ža­va je obez­be­di­la 715 mi­li­o­na dolara za ovaj po­sao uz dogovor koji je sklopila sa Kinom, a završetak radova predviđen je za april 2025. godine.
Ovaj projekat će omogućiti rasterećenje teškog teretnog saobraćaja Fru­ške go­re, Iriga, de­lo­va No­vog Sa­da, pr­ven­stve­no Partizansku uli­cu i Sa­laj­ku i br­ži i bezbedniji pro­tok lju­di i ro­be.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here