Prema podacima Turističke organizacije grada Subotice, najveći rast beleži Palić, na kojem je za prvih devet meseci ostvareno 8,8 odsto više poseta i 20 odsto više noćenja u odnosu na isti periodu prošle godine, dok je u Subotici zabeleženo povećanje od 7,4 odsto u broju poseta i 7,9 odsto u broju noćenja turista.
Bogato kulturno nasleđe, arhitektura secesije, festivali i manifestacije, te raznovrsna gastronomska ponuda i vina sa peska, razlozi su zbog kojih turisti iz susedne Mađarske i Hrvatske, gosti iz Nemačke i Poljske, kao i posetioci iz Kine, najčešće posećuju Suboticu i Palić.
– Pored zabeleženog porasta u svim turističkim parametrima, odnosno u broju dolazaka i noćenja, ono što je za nas možda i najbitnije, jeste da ćemo tu magičnu cifru od 150 hiljada noćenja na godišnjem nivou, koju gotovo nikada nismo uspeli da dostignemo, ove godine definitivno kao destinacija premašiti, jer je već za prvih devet meseci ostvareno preko 125 hiljada noćenja, a pred nama je još i ceo decembar, mesec u kojem tradicionalno beležimo dobru posetu domaćih i stranih gostiju – kaže Aleksandar Medaković, direktor Turističke organizacije grada Subotice.
Pored atraktivnosti destinacije, razlog za ovakav skok u odnosu na 2018. godinu, Medaković objašnjava time što je dosta truda uloženo i u, kako kaže, povećanje vidljivosti destinacije kroz studijske posete novinara i učešća na Sajmovima turizma.
– Imali smo preko 13 studijskih poseta novinara iz Mađarske, Hrvatske, Nemačke, Kine, pa čak iz Amerike i Izraela, a uz to smo imali i dva IPA projekta sa Osijekom i Segedinom koja su promovisala secesiju kao zajednički turistički proizvod. Do kraja godine, planiramo da pokrijemo tržište Poljske i Slovačke, te ćemo učestvovati na Sajmovima turizma u Varšavi i Bratislavi, na kojima ćemo predstaviti našu destinaciju – poručuje Medaković.
Subotica Info, Objektiv24