Pomoćnica za informisanje i medije u Ministarstvu kulture i informisanja, Slavica Trifunović, otvorila je međunarodnu konferenciju “Mediji u trouglu između pandemije, ekonomske krize i tehnoloških promena”, koju organizuje kompanija Color Media Communications u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja, USAID-om i Propulsion Fondom.
“Sveobuhvatno, objektivno i pravovremeno izveštavanje u vreme zdravstvene krize predstavlja osnovu informisanja javnosti, a profesionalni rad medija je u takvim situacijama krucijalan. Međutim, pokazalo se da je u konvergentnom medijskom okruženju svuda u svetu došlo do niza negativnih pojava, poput širenja panike u javnosti, spekulacija, nepotpunog i neutemeljnog informisanja, naročito u okolnostima digitalnog okruženja koje omogućava brzo i neograničeno širenje dezinformacija. Zbog toga ne čudi što je aktuelna pandemija na globalnom nivou imala pozitivan uticaj na rast gledanosti televizije kao relevantnog izvora vesti u zemljama širom sveta” istakla je Trifunović.
Na prvom panelu “The Paper” o aktuelnom stanju u štampi, govorili su direktor nedeljnika “Vreme” Steva Ristić, glavni i odgovorni urednik nedeljnika “NIN” Milan Ćulibrk, generalni direktor kompanije “Novosti” Nedeljko Krsmanović, pomoćnica glavnog i odgovornog urednika “Pobjede” Jadranka Rabrenović i glavni urednik “Jutarnjeg lista” Goran Ogurlić.
Panelisti su se usaglasili da su veće štete pretrpele dnevne novine od nedeljnika, dok su urednici nedeljnika istakli da je prodaja njihovih časopisa porasla, kako zbog zatvaranja ljudi u kuće, tako i zbog potrebe za relevantnim informacijama. Takođe, pojedini nedeljnici su kao meru preduzeli štampanje manjeg broja strana i izdanja.
Tokom panela je istaknuto, i to da je novinarstvo traganje za istinom i pokušaj da se ljudima pruže informacije koje će im omogućiti donošenje ispravnih odluka. Osim toga, na konferenciji je naglašeno i to da mediji ovu krizu mogu iskoristiti za restart i otkrivanje nekih novih platformi.