Uskoro će saobraćati ulicama Novog Sada 29 novih autobusa FOTO

Foto: Objektiv24.rs

Na Futoškom putu u garaži GSP-a danas je predstavljeno 29 novih autobusa koji su nedavno isporučeni gradskom prevozniku od strane turske kompanije BMC.

Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević obišao je vozni park Javnog gradskog saobraćajnog preduzeća „Novi Sad“ i prisustvovao prezentaciji 29 novih autobusa koji su stigli u garažu gradskog prevoznika.

Grad Novi Sad kontinuirano unapređuje svoj javni prevoz, po najvišim eko-standardima. Na ulicama grada od danas ćemo imati novih 29 autobusa, a sa prethodno kupljenih 71, to čini stotinu novih autobusa, u šta je ukupno uloženo tri milijarde dinara za poslednje dve godine. Vozači kažu da ne pamte ovakvu obnovu voznog parka našeg gradskog saobraćajnog preduzeća, a sve se sprovodi u cilju podizanja bezbednosti i kvaliteta prevoza na najviši nivo. Želimo da smanjimo veliki pritisak u saobraćaju i da privolimo ljude da se voze autobusom, zahvaljujući niskoj ceni karte i udobnosti, a da istovremeno vodimo računa o zaštiti životne okoline, u čemu nam pomažu i eminentni stručnjaci sa novosadskih fakulteta. Radimo i na rekonstruisanju radionice u okiru JGSP „Novi Sad“ koja nije obnavljana 50 godina, zatim na uvođenju elektronske naplate karata, a u toku je i faza nabavke 10 električnih autobusa” – rekao je Miloš Vučević.

Foto: Objektiv24.rs

Radi se o 24 solo i pet zglobnih autobusa sa pogonom na prirodni gas koji su kupljeni preko kredita od sedam miliona evra koji je Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) dala Novom Sadu.

Direktor JGSP „Novi Sad“ Ivan Radojičić istakao je da su ta vozila pridodata floti od 71 autobusa kupljenog u poslednjih godinu dana.

“Nabavkom 100 novih vozila sistem javnog prevoza grada je dignut na viši nivo, tako da naši sugrađani imaju priliku da se voze u bezbednijim, ekološki modernijim, sigurnijim i komfornijim vozilima. Sa aspekta preduzeća izuzetno nam je važno i da su sva nova vozila na prirodni komprimovani gas, što omogućava značajnu uštedu od preko 20 miliona dinara na mesečnom nivou, koja je pogotovo bitna u momentima kada smo zahvaćeni pandemijom” – rekao je Ivan Radojičić.

Foto: Objektiv24.rs

Profesor Vuk Bogdanović sa Fakulteta tehničkih nauka istakao je da podržava projekat u okviru kojeg Novi Sad pretenduje da postane „smart city“, a da su konkretni koraci vrlo vidljivi i kroz ovu investiciju.

“Važan segment u ustanovljavanju „pametnog grada“ je svakako „smart mobility“ odnosno saobraćajni transfer. Raduje nas činjenica da je uz novih 100 autobusa sada prosečna starost voznog parka gradskog javnog prevoznika oko 6 do 7 godina, dok je evropski prosek po gradovima 11,4 godine, što Novi Sad svrstava na visoku poziciju u tom pogledu” – naglasio je profesor Bogdanović.

izvor: Dnevnik.rs