Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas gradilište tunela Iriški venac na Fruškoj gori, jedne od najvažnijih tačaka infrastrukturnog projekta izgradnje brze saobraćajnice koja će povezati Novi Sad i Rumu. Tokom obilaska, predsedniku su predstavljeni detalji o dosadašnjem napretku, tehničkim izazovima i planiranoj dinamici završetka radova.
Zajedno sa predsednikom u obilasku su bili i predsednica Pokrajinske vlade Maja Gojković, ambasador Kine u Srbiji Li Ming, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, direktor JP „Putevi Srbije“ Zoran Drobnjak, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić i gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin.
Tunel Iriški venac predstavlja jedan od najsloženijih građevinskih poduhvata u ovom delu zemlje. Sa dužinom od oko 3,5 kilometra i dva paralelna cevasta prolaza, projektovan je da značajno smanji vreme putovanja između Srema i Južnobačkog okruga, kao i da rastereti saobraćaj preko Iriškog venca, koji je do sada bio usko grlo i često mesto saobraćajnih gužvi.

Vučić je tokom posete naglasio strateški značaj ovog projekta za razvoj Vojvodine, posebno u kontekstu boljeg povezivanja regionalnih centara i bržeg transporta ljudi i robe. On je pohvalio angažovanje izvođača radova i izrazio očekivanje da će svi rokovi biti ispoštovani.
Ovaj tunel će predstavljati veliki iskorak za ceo region, kako u ekonomskom, tako i u turističkom smislu. Fruška gora će biti dostupnija, a život građana znatno olakšan – rekao je Vučić tokom obilaska.

Na terenu su prisutne domaće i strane firme angažovane na izvođenju radova, uz podršku stručnjaka za nadzor i bezbednost. Prema zvaničnim podacima, trenutno je završena značajna faza iskopavanja, a u narednim mesecima sledi postavljanje sekundarne obloge i instalacija prateće infrastrukture unutar tunela.
Projekat tunela deo je šireg plana za izgradnju brze saobraćajnice Novi Sad–Ruma, koja će imati ukupnu dužinu od oko 47 kilometara i povezaće auto-put “Miloš Veliki” sa Koridorom 10.
Završetak radova na tunelu Iriški venac predviđen je do kraja 2026. godine, a kompletna trasa brze saobraćajnice trebalo bi da bude puštena u saobraćaj do 2027.