U Zakonu o planiranju i gradnji iz 2014. godine, jasno je definisano da mora da bude obezbeđeno 100 odsto parking mesta na parceli gde se gradi objekat. Postoji odluka grada, kojom investitor plaća gradu 200 hiljada dinara za svako nedostajuće parking mesto.
Uskoro bi ova odluka trebalo da bude izmenjena i po njoj će kažna znatno povećava.
Koliko puta vam se dešavalo da bar pola sata ovako kružite kvartom, kako biste parkirali svog četvorotočkaša? Uglavnom svi veći delovi grada imaju problem sa nedostatkom parkinga, dok je na Novoj Detelinari to naročito izraženo.
Kako kaže Dušan Miladinović iz Javnog preduzeća „Urbanizam“, prema Zakonu potrebno je najmanje za jedan stan obezbediti jedno parking mesto, dok za poslovni prostor na svakih 65-70 kvadrata bruto površine važi jedno parking mesto.
U toku je izmena te odluke, gde će biti znatno povećana finansijska nadoknada koju investitor plaća gradu, gde je to više destimulativnog karaktera za investitore, ističe Miladinović.
Ranije planiranje predviđalo je stepen motorizacije 100 vozila na 1.000 stanovnika, danas je to 300 vozila, a za 15-tak godina to će biti i do 500 vozila.
Planirana izgradnja oko šest-sedam javnih garaža na gradskim parcelama, trebalo bi da obezbedi između 2.600 i 2.800 parking mesta. U narednom periodu čeka se i na usvajanje odluke grada, gde za sada stoji u predlogu izmena cene po nedostajućem parking mestu sa dosadašnjih 200 hiljada na 2 miliona dinara.